Afvallen buik – Zo krijg je eindelijk die platte buik

Voor zowel mannen als vrouwen is een platte buik natuurlijk het ideale doel bij gewichtsverlies. Mannen werken er graag hard aan om eindelijk die sixpack te krijgen, zodat zij hier de vrouwen mee kunnen imponeren. Daarbij willen vrouwen ook graag een platte buik, omdat het niet prettig is om met overtollige kilo’s rond te lopen. Om eindelijk die platte buik te krijgen moet je vooral afvallen op je buik en afrekenen met buikvet. En dat is vaak niet zo gemakkelijk als mensen denken. Er is namelijk veel nodig om te zorgen dat er veel kilo’s van jouw lichaam verdwijnen; en dan ook nog eens specifiek op jouw buik. Het vereist niet alleen een ijzeren discipline, om zo te zorgen dat jij altijd de juiste voeding eet en voldoende traint, maar ook een geschikte levensstijl. Er is namelijk een belangrijke reden dat veel mensen nooit een sixpack of platte buik krijgen: hun levensstijl is er niet op aangepast om zo veel mogelijk te trainen en gezond te eten. Helaas gaan de meeste mensen daar dus de fout in.

Man met dikke buikHet meest gehoorde antwoord als je mensen vraagt waar zij het liefst afvallen? Buik. Want de buik is gewoon een van de meest belangrijke onderdelen van ons lichaam. Een wat dikkere kont is geen enkel probleem, en de meeste mensen komen er ook mee weg als zij een wat boller gezicht hebben. Maar een ongezond dikke buik is iets dat goed opvalt. Een flinke bolling onder het shirt is een signaal van ongezondheid: van vette happen, af en toe een biertje en elke keer de verkeerde boodschappen. En je wilt natuurlijk niet zomaar een uithangbord van overgewicht zijn: je wilt dat mensen zien dat jij zeer gezond eet en dat jij precies weet wat jouw lichaam nodig heeft. Daar moet jij dus ook voor gaan zorgen als jij op jouw buik wilt afvallen. In dit artikel lees je meer informatie over het gewichtsverlies op jouw buik, zodat jij eindelijk die buikkilo’s kunt verliezen.

 

Hoe kun je afvallen op jouw buik?

Laten we eerst even naar het totaalplaatje van jouw lichaam kijken: het lijkt er misschien op dat de overtollige kilo’s vooral op jouw buik terugkomen. Maar niets is minder waar. Als jij op dit moment overtollige kilo’s op jouw buik hebt dan zul jij die ook gewoon op jouw armen, benen, billen en rug hebben. Afvallen op jouw buik is dus niet een element dat zich specifiek op jouw buik richt; je moet overal in jouw lichaam vet verliezen en afvallen. En daar kun je gelukkig veel voor doen. Er zijn ontzettend veel diëten die zich op gewichtsverlies richten. Met het ene dieet kun je 2 kilo in 3 weken afvallen, en met het andere dieet verlies je 20 kilo per jaar. Het is belangrijk om een goed dieet te kiezen, omdat je alleen dan kunt zorgen dat jij op jouw buik gaat afvallen. Daarbij moet je ook zorgen dat je voldoende beweging krijgt, want naarmate de hoeveelheid beweging in jouw lichaam stijgt, stijgt ook het aantal kilo’s dat jij verliest.

Wat is buikvet?

Renske Visser (gezondheidsexpert) legt het uit:

https://www.youtube.com/watch?v=Gbv6BHNQYxI

Darmen

Een ander belangrijk element om af te vallen bij jouw buik: de grootte van jouw darmen. Dat klinkt misschien vreemd, maar jouw darmen hebben een grote invloed op jouw buik. Als je een opgeblazen gevoel hebt, is de kans groot dat jij geen platte buik krijgt. Je moet dus zorgen dat jouw lichaam minder snel een opgeblazen gevoel krijgt, en dat heeft vooral te maken met de voeding die jij gedurende een dag binnenkrijgt. Voeding die rijk is aan granen kan er al snel toe leiden dat jouw darmen verstopt raken, en dit gebeurt ook wanneer je voeding eet die erom bekend staat gassen te creëren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bonen; als je te veel bonen eet is de kans groot dat er een opgeblazen gevoel in jouw darmen ontstaat. Al deze factoren spelen dus ook mee in de mate waarop jij een platte buik kunt krijgen. Pas wanneer jij al deze factoren optimaal vervult, kun jij zorgen dat je op jouw buik gaat afvallen. Nu is een opgeblazen gevoel niet direct gerelateerd aan de mate van afvallen op jouw buik, maar het heeft wel een grote invloed op hoe jouw buik er uitziet.

 

Tips om af te vallen op jouw buik

De belangrijkste tip die je kunt krijgen: zorg voor een eiwitrijk dieet. Eiwitten zijn de belangrijkste stoffen voor ons lichaam en helpen onder andere bij het opbouwen van spiermassa (hier lees je bij een andere tip meer over). Je kunt beter meer eiwitten eten dan meer koolhydraten. De laatste bestaan namelijk uit suikers; deze worden omgezet naar vet. Als je dus wilt afvallen op jouw buik, dan moet jij je vooral op eiwitten richten. Het maakt gewichtsverlies een stuk gemakkelijker en helpt om sneller resultaat te zien.

 

Reken af met buikvetBegin met hardlopen of train met een crosstrainer. Je wilt graag een strakke en platte buik. Hoe strakker de buik is, hoe minder gewicht jij uiteindelijk hoeft te verliezen. De buikspieren trekken het vet strak, waardoor het ook met nog wat vet op jouw buik mogelijk is om die sixpack of platte buik te krijgen. Hardlopen helpt bij het trainen van de buikspieren. Het zorgt er niet voor dat de buikspieren groter worden, maar helpt deze wel strakker te krijgen. Hetzelfde geldt voor de crosstrainer; een half uurtje op de crosstrainer zorgt ervoor dat de spieren strak worden getrokken. Beiden helpen bij mannen om de bekende ‘V’ te zien, welke onder de buikspieren zichtbaar wordt.

 

Start met buikspieroefeningen. Dit is de gemakkelijkste manier om te zorgen dat je een sixpack of platte buik krijgt. Als je regelmatig buikspieroefeningen doet dan worden jouw buikspieren steeds groter. En zoals je eerder al las, zorgen grotere buikspieren er automatisch voor dat jouw buik strakker lijkt. Je hoeft dus ook minder af te vallen. En hier komen ook weer de eiwitten terug: als je spieroefeningen doet dan is het belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Want alleen dan krijgen jouw spieren de juiste stoffen om goed te groeien. Let dus goed op jouw dieet wanneer jij wilt afvallen op jouw buik, en optimaliseer dit zo veel mogelijk om te zorgen dat jouw spieren steeds beter groeien.

 

Start vandaag met afvallen op jouw buik

Het hoeft dus helemaal niet lastig te zijn om de kilo’s op jouw buik te verliezen. Je moet er vooral voor zorgen dat jouw lichaam veel vet verbrandt en dat jij ook hard werkt om jouw spiermassa te vergroten. Alleen dan kun jij eindelijk die platte buik of die sixpack krijgen, en krijg jij het lichaam waar je al lange tijd naar uitkijkt. Werk er dus hard aan, zorg voor de juiste discipline en stel voor jezelf een plan op dat erin zal resulteren dat jij uiteindelijk op jouw buik kunt afvallen.

 

Wist je dat?

3 Dagen Dieet – In 3 dagen zo veel mogelijk afvallen

3 Dagen klinkt voor de meeste mensen als ontzettend kort. En dat is ook niet vreemd: de meeste diëten moeten maanden worden volgehouden voordat je eenmaal een beetje resultaat kunt zien. Maar dat is bij het 3 dagen dieet gelukkig helemaal anders. Het dieet is er helemaal op gericht om in 3 dagen zo veel mogelijk gewicht te verliezen. En dat is ook nog eens bijzonder gemakkelijk, want je kunt er nog redelijk lekkere voeding voor eten ook. Het is vooral belangrijk dat jij je aan de strenge eisen van het voedingspatroon houdt, omdat dit er uiteindelijk in zal resulteren dat jij zo veel mogelijk kilo’s zult verliezen. Het resultaat van het 3 dagen dieet zal niet groot zijn: je houdt het tenslotte maar 3 dagen vol, maar de hoeveelheid kilo’s die je hiermee verliest kan variëren van 1 tot 3. Het dieet komt grotendeels overeen met het ziekenhuisdieet, waarbij je ook zo veel mogelijk kilo’s in zo min mogelijk tijd probeert te verliezen. Maar het 3 dagen dieet is hier nog iets extremer in: het zorgt ervoor dat je ontzettend veel gewicht verliest doordat je gewoon weinig voeding op een dag eet.

3 Dagen Dieet volgenVeel mensen willen nog even een aantal kilo verliezen voordat zij gaan trouwen, of voordat zij naar die ene reünie gaan waar zij mensen zien die zij al tijden niet hebben gezien. En veel van deze mensen kiezen er dan voor om met het 3 dagen dieet aan de slag te gaan. Het is tenslotte een gemakkelijk te volgen dieet wat je ook maar 3 dagen hoeft vol te houden. Er is weinig druk, je kunt er vrijwel direct mee starten en hoeft er ook helemaal niet chagrijnig van te worden omdat je het maar een paar dagen hoeft vol te houden. En als je eenmaal klaar bent, ziet jouw lichaam er heel anders uit. Beter dan dat kan het 3 dagen dieet het eigenlijk niet maken, en meer dan dat kun je dus ook eigenlijk niet wensen. Nog een extra voordeel: de voeding in het 3 dagen dieet is dusdanig opgesteld dat je gedurende de 3 dagen gewoon optimaal van voeding kunt blijven genieten. Je hoeft dus niet op een houtje te bijten om zo veel mogelijk gewicht te verliezen, maar kunt gewoon nog redelijke porties eten.

 

Hoe werkt het 3 dagen dieet?

Het doel van het 3 dagen dieet is om zo veel mogelijk gewicht te verliezen. Gewichtsverlies is het gevolg van vetverbranding; vetverbranding volgt wanneer jouw lichaam minder energie binnenkrijgt dan het verbrandt. Als je dit langere tijd volhoudt, dan vliegen de kilo’s er van af. Over het algemeen schrijven diëten voor dat je iedere dag ongeveer 500 calorieën minder moet binnenkrijgen dan jij verbrandt, maar bij het 3 dagen dieet ligt dit op 1500 – 2000 calorieën minder. Dat is een gigantisch verschil; het is ook de voornaamste reden dat het 3 dagen dieet zo goed werkt en dat je hier zulke mooie resultaten mee kunt behalen. Want 3 dagen in het 3 dagen dieet staan gelijk aan 9-12 dagen in een normaal dieet. Als je bij een normaal dieet ongeveer 3 kilo per 2 weken kunt verliezen dan kun je bij het 3 dagen dieet dus gewoon 3 kilo in 3 dagen verliezen.

Maar het 3 dagen dieet geeft wel een vertekend beeld van de hoeveelheid kilo’s die je verliest. Er zit namelijk een groot verschil tussen gewichtsverlies en vetverbranding. Als je een paar dagen weinig voeding binnenkrijgt dan gaat het lichaam wel vet verbranden, waardoor jij gewicht verliest, maar er gebeuren nog veel meer dingen. Je hebt bijvoorbeeld minder vocht in jouw lichaam, omdat het lichaam veel minder vocht blijft vasthouden. Daarbij heb jij ook minder voeding in jouw lichaam, dus jouw lichaamsgewicht gaat ook hier weer verder omlaag. Uiteindelijk zullen al deze verlagingen erin resulteren dat jij minder gaat wegen, maar dat betekent niet dat het verschil op de weegschaal gelijk is aan de hoeveel kilo’s vet die jij extra hebt verbrand in de dagen dat jij het 3 dagen dieet hebt gevolgd. Vaak is dit maar de helft of 30% van de totale verloren kilo’s en is het andere deel dus opgemaakt aan de verlaging in vocht en voeding die in jouw lichaam aanwezig is.

 

De wetenschap achter het 3 dagen dieet

3 Dagen Dieet simpel te volgenEr zit daarom een hele wetenschap achter het 3 dagen dieet. Er zijn diverse onderzoeken naar gewichtsverlies uitgevoerd en hierbij is onder andere gekeken welke onderdelen ertoe leiden dat jij nou echt gewicht verliest. Zo is het verbranden van vet een belangrijk onderdeel voor gewichtsverlies, maar is het dus niet 100% van het totaal aantal kilo’s dat jij verliest. Want hiervoor moeten we beter kijken naar de werking van het lichaam en van gewichtsverlies. Je moet ongeveer 8000 calorieën meer verbranden dan binnenkrijgen om één kilo vet te verliezen. Kortom: als je het 3 dagen dieet perfect volbrengt, en dus iedere dag 1500 – 2000 calorieën minder binnenkrijgt, dan zul je nog geen hele kilo vet verliezen. Het is dus ook niet mogelijk om 3 kilo vet in 3 dagen te verliezen, omdat dit fysiek gewoon onmogelijk is.

 

Je kunt de hoeveelheid verbrande calorieën natuurlijk wel verhogen door regelmatig te sporten. Hoe vaker jij sport, hoe meer energie jij verbrandt en hoe sneller jij vet zult gaan verbranden. Hierbij geldt alleen als belangrijk nadeel dat jouw lichaam gedurende het 3 dagen dieet dusdanig weinig energie zal hebben dat sporten eigenlijk niet meer kan. Je wilt het lichaam ook niet te veel uitputten; dit kan er uiteindelijk in resulteren dat jij helemaal niet meer kunt functioneren en dat het steeds lastiger wordt om goed na te denken en te bewegen. Daarbij komt ook kijken dat jij aan het eind van het 3 dagen dieet een bruiloft of reünie hebt; je wilt hier natuurlijk wel optimaal kunnen functioneren. Put jouw lichaam dus niet uit tijdens het 3 dagen dieet maar blijf gewoon op een gezonde manier doorgaan. Uiteindelijk zal dat helpen om het beste resultaat te behalen.

 

Start vandaag met het 3 dagen dieet

Je kunt vandaag al met het 3 dagen dieet beginnen; ook als je vanochtend nog zwaar hebt ontbeten. Je hebt hier een goed plan voor nodig: een voedingspatroon waarbij je dagelijks ongeveer 500 calorieën binnenkrijgt. Zorg er daarnaast voor dat je een redelijke hoeveelheid beweging krijgt, maar put het lichaam niet uit om zo veel mogelijk calorieën te verbranden. Richt je in plaats daarvan op de voeding, zodat jij uiteindelijk een redelijk gewichtsverlies in 3 dagen kunt realiseren. Zo zie jij er perfect uit voor jouw bruiloft of kun jij zorgen dat iedereen onder de indruk is op de reünie.